
Dit is de Talmastraat t.h.v. nummer 39, gezien vanuit de Mauvestraat. De laadpalen zijn aangelegd voor de deelplekken Anton Mauve en Henriëtte Ronner.

Dit is de deelplek in de Henriëtte Ronnerstraat, t.h.v. nummer 54.
Dit is de Talmastraat t.h.v. nummer 39, gezien vanuit de Mauvestraat. De laadpalen zijn aangelegd voor de deelplekken Anton Mauve en Henriëtte Ronner.
Dit is de deelplek in de Henriëtte Ronnerstraat, t.h.v. nummer 54.
Onlangs hebben de deelplekken op de Ruysdaelkade een laadpaal gekregen!
In de buurt verschijnen steeds meer laadpalen bij de deelplekken!
Hemonylaan aan de kant van de Lidl.
Ruysdaelkade t.h.v. nummer 157, op de hoek met de Eerste Jan Steenstraat.
Tweede Jan Steenstraat t.h.v. nummer 18, tussen park en Van Woustraat.
Tweede Jan van der Heijdenstraat, bij het Sarphatipark.
370 leden maken verschil in de buurt!
In de Tweede Jan Steenstraat, vlak bij de Van Wou, wordt ruimte gemaakt voor groen!
Hetzelfde beeld op de Van Ostadestraat, vlak bij de Amsteldijk.
370 leden maken verschil.
We groeien nog steeds sneller dan de gemeente met nieuwe laadpalen kan bijhouden.
Daarom zijn benzine-auto’s bijgeplaatst, om misgrijpen te voorkomen.
Nieuwe plekken:
Sarphatipark 23
Nissan Micra
Tweede Jan van der Heijdenstraat 2
Kia Picanto
Tweede Jan Steenstraat 18
Hyundai i10
Henriette Ronnerstraat 54
Hyundai i10
Talmastraat 1
Nissan Micra
Tolstraat 150
Kia Picanto
De Zoë van de Hemonystraat is i.v.m. de herinrichtingswerkzaamheden tijdelijk verplaatst naar de Hemonylaan 7. Komende dagen gaan we de plek duidelijker markeren.
Afgelopen maandag hebben stadsdeelbestuurder Rocco Piers en bestuursleden van EDdePijp Alp en Bas, de nieuwe samenwerkingsovereenkomst met de gemeente ondertekend. De samenwerking is verlengd met drie jaar en uitgebreid naar de hele Pijp. Dit houdt dus in dat de afspraak die we hebben met de gemeente waarbij voor iedere 5 parkeervergunningen die door leden wordt ingeleverd, er 4 parkeerplaatsen op straat opgeheven worden en een andere bestemming krijgen, voor de hele Pijp gaat gelden.
EDdePijp kan nu dus uitbreiden en onze vrienden van DIKS staan startklaar om De Pijp te veroveren! Op dit moment hebben we veel leden en op sommige momenten te weinig deelauto’s. Zo snel mogelijk meer deelauto’s zou dus heel erg gewenst zijn.
DIKS heeft van de gemeente toegezegd gekregen dat er 30 deelplekken met laadpaal, verspreid door De Pijp, gerealiseerd kunnen worden.
Op dit moment wordt hier hard aan gewerkt. Niet iedere parkeerplaats is geschikt of mogelijk en het realiseren van voldoende laadpalen door Liander is een enorme klus. De exacte locaties en de definitieve tijdsplanning hou je dus nog van ons tegoed, maar het gaat wel echt gebeuren!
EDdePijp heeft als doel het opheffen van parkeerplaatsen in de buurt, doordat buurtbewoners samen elektrische deelauto’s gebruiken. De gemeente heeft een enquête onder leden gehouden met de vraag welke invulling de eerste op te heffen parkeerplaatsen moeten krijgen. De wens van de meeste respondenten was overduidelijk vergroening. Komend voorjaar wordt zowel in de Willibrordus- als in de Hemonybuurt een dubbele parkeerplaats opgeheven en vergroend. We houden je natuurlijk op de hoogte.
De Fiat500 was een heerlijke auto, maar had te vaak storingen.
Daarom zijn ze vervangen door een Renault Zoë op de deelplek Hemonystraat (prijsklasse A) en een Peugeot 208-E op de Pieter Aertszstraat (prijsklasse B).
De deelplek Van Ostade is ook weer in gebruik. Hier staat een Fiat Panda. Op benzine. Het is nog niet gelukt hier een laadpaal aan te leggen.
De Zoë heeft iets afwijkends, dat wellicht vragen oplevert; de stekker voor de laadkabel aan de auto wordt geopend met de geel omcirkelde knop:
Aan een instaphandleiding wordt gewerkt.
We steken de Van Woustraat over met een auto op de hoek van het Sarphatipark. Tijdelijk wordt deze benzine-auto ingezet om het aanbod te garanderen. Tot er nieuwe laadpalen zijn! Het is een Kia Picanto. Tarief is gelijk aan dat van de Fiat 500e en de Skoda CitigoE (categorie A).
Instaphandleiding staat binnenkort op de website.
De leesbare versie is te vinden op de website van de Pijpkrant.
Recent zijn twee elektrische deelbakfietsen van Cargoroo bij de deelplekken geplaatst.
Om de komst van de nieuwe buurtfietsen te promoten kunnen alle leden van EDdePijp 90 minuten gratis ‘bakfietstesten’. Dit doe je door de Cargoroo-app te downloaden (iPhone-, of Android-telefoon) en ons te mailen voor de voucher code.
Cargoroo is een start-up uit de Hemonybuurt en heeft ook bakfietsen staan in andere wijken, steden en landen.
Dank voor de goede vragen en opmerkingen tijdens weer een geslaagde zonnige proefrijdag!
Gemist en toch benieuwd? Bekijk de website voor de kostencalculator en informatie over aanmelden.
De Fiat 500e op de Pieter Aertszstraat is klaar voor gebruik.
Hiermee heeft ook het zuiden van de Willibrordusbuurt een auto om de hoek gekregen!
De instaphandleiding ligt in het dashboardkastje en staat snel ook op de website. Meer weten? Wees welkom zondag op de proefrijdag!
Kom zondag 20 november tussen 9:30 en 12:30 kennismaken en maak eventueel een proefrit in een van onze deelauto’s.
Wij zijn er voor kennismaken en heerlijke koffie.
Samen met DIKS voor vragen over de auto’s en WeGO is er voor hulp met de app.
Locatie: kantoor van DIKS – Van Ostadestraat 278.
Hopelijk tot dan!
Het bord voor de deelplek op de Servaes Noutsstraat is geplaatst. Hier komt komende dagen een Kia E-Niro en later ook een bakfiets van Cargoroo.
Instaphandleiding: https://elektrischdeelrijden.nl/michiel-servaesz-nouts/#manual